Mainostaminen

Mainosten tekeminen

Kulttuuria kaikille -palvelu on tuottanut Saavutettavan viestinnän oppaan, josta löytyy tietoa siitä, miten kulttuuritilaisuuksien mainoksista ja muusta viestinnästä tehdään sisällöltään ymmärrettävää, ulkoasultaan selkeää, helppokäyttöistä ja helposti saatavilla olevaa. Malli (huom. kaksi sivuinen) tapahtuman ilmoituksesta   Ilmoituksen teko-ohje.

Kunnallisalan kehittämissäätiö on tuottanut Ari Sainion toimittaman kirjan Viesti perille, selko-opas kunnille, joka on luettavissa netissä. Sen sivulta 34 alkaen on hyviä käytännön neuvoja mainonnasta.

Anne Stolt on koonnut  taitto-ohjeita luettavuuden parantamiseksi. Lisätietoa löytyy netistä hakusanoilla: saavutettava, selkosuunnittelu,

Tiedotuskanavia ovat paikallislehdet, sähköposti, ilmoitustaulut, kotisivut, Facebook, paikallisradio, kutsukortit, Instagram ja Twitter.

 

Mainospohjia         tulosta ja täydennä
Pohjia voi käyttää myös niin, että liimaa tekstin päälle uuden tekstin ja jättää kuvan näkyviin.

Ystävänpäiväjuhlat: tekstillinen ja  tekstitön 

 

 

 

 

 

Äitienpäivä: Äitienpäiväkahvit

 

 

 

 

Sadonkorjuujuhlat

 

 

 

 

Pikkujoulut: tekstillinen ja tekstitön 

 

 

 

 

Lucia-tapahtumat: kulkue

 

 

 

Joulujuhlat:  tekstitön ja tekstillinen           vihreä kehys

 

 

 

Uusivuosi: Uudenvuoden vastaanottajaiset

 

 

 

 

Talviset tapahtumat:  Lumiukkotalkoot, Myyjäiset, Piparien leivontaa, tekstitön piparipaperi

 

 

 

 

 

 

Kirpputorit: tekstillinen, tekstitön

 

 

 

 

Eläinvierailut:  Karvakaverit vierailevatteksti vaalealla pohjalla